Paříž zavírá nábřeží pro auta. Nabídne je pěším, cyklistům a zeleni
Práce na nové podobě nábřeží začaly již v polovině loňského roku. Na levém břehu postupně vznikne trasa v délce 2, 3 kilometru. Ta by od jara roku 2013 měla obyvatelům i návštěvníkům města nabídnout 4, 5 hektaru rekreační plochy, včetně bezpečné cyklostezky.
Ta povede také tunelem pod mostem Alexandra III., kde by mělo vzniknout nové kulturní centrum města. Pro pěší i cyklisty vzniknou nové rampy a mostky, které spojí pěší zóny s ulicemi a budoucími zahradami. Postupně by v blízkosti řeky měly vzniknout zelené plochy a místa pro různé odpočinkové aktivity, včetně sportovišť.
Na pravé straně řeky již byla rychlostní silnice změněna na městský bulvár. Podle pařížské radnice se tak motoristé i pěší mohou lépe podělit o veřejný prostor. Vznikly i čtyři nové přechody pro chodce a nový přístup pro pěší do zahrad před palácem Louvre. Na místě nové promenády město nechalo instalovat sedačky a lavičky, aby si zde lidé mohli užít výhled na historické centrum.
Líbí se Vám Ekolist? Nebo jen chcete udržet možnost si na něm diskutovat?
Na nábřeží před muzeem de Orsay vznikne nová rampa, která spojí nábřeží s přístupem ke sbírkám francouzského malířského umění. Dále po nábřeží budou umístěny plovoucí zahrady. Pět upoutaných ostrovů by mělo v budoucnu nabídnout 1800 metrů čtverečních zeleně. První z pontonů by měl být hotov na konce ledna, všech pět by se na řece mělo objevit během jara 2013.
Radnice slibuje, že všechny nově sázené rostliny budou typické pro břehy Seiny. V budoucím parku před historickou radnicí to budou vrby, vinná réva a různé keře a traviny. Podobně i rostliny vysazované na plovoucích zahradách. V žádném případě se při péči o rostliny nebudou používat pesticidy, naopak na molech se budou pěstovat vodní trávy, aby se povzbudila schopnost vytvořit lokální ekosystémy, které mají schopnost čistit řeku. Což ostatně vyžaduje oficiální Plán pro biodiverzitu města Paříže.
Radnice vedená socialistou Bertrand Delanoëm se rozhodla zrušit rychlostní silnice pro automobily, které byly vybudovány na konci šedesátých let. Tehdy totiž hlavní město Francie razilo heslo "Paříž se musí adaptovat na auta". Dnes se podle radnice musí nábřeží vrátit lidem.
Les berges : construction du jardin flottant by mairiedeparis
reklama